Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2011

ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ:ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ



Τροφές που επιφέρουν ενίσχυση στο ανοσοποιητικό σύστημα


1. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C 
Θεωρούνται σαν τα σπουδαιότερα ενισχυτικά του ανοσοποιητικού συστήματος .Η βιταμίνη C βοηθά στην αύξηση της παραγωγής λευκών αιμοσφαιρίων και αντισωμάτων και ιδίως της ιντερφερόνης ,μιας πρωτεΐνης/αντισώματος που περιβάλλει προστατευτικά τις κυτταρικές μεμβράνες, αποθαρρύνοντας έτσι την είσοδο των ιών.



Επαρκείς ποσότητες βιταμίνης C μπορείτε να πάρετε εύκολα από την τροφή σας:

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ/ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ 

Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να καταφεύγετε σε διατροφικά συμπληρώματα τα οποία είναι γενικώς αναποτελεσματικά

2. Τροφές που περιέχουν ωμέγα -3 λιπαρά
Τα πολυακόρεστα αυτά λιπαρά και κυρίως αυτά που είναι ζωικής προέλευσης, ενισχύουν το ανοσοποιητικό αυξάνοντας την δραστηριότητα των φαγοκυττάρων.Τα φαγοκύτταρα είναι τα περίφημαλευκά αιμοσφαίρια-φονιάδες που καταστρέφουν τους παθογόνους εισβολείς μέσω της φαγοκυττάρωσης.


Μπορείτε να πάρετε τα απαραίτητα ωμέγα -3 λιπαρά από φυτικές πηγές όπως π.χ.


-λινέλαιο ψυχρής έκθλιψης(πολύ επιρρεπές σε οξείδωση/τάγγισμα)
-αλεσμένοι σε μύλο λιναρόσποροι
-καρύδια

Προτιμήστε όμως να τα πάρετε από ζωικές πηγές: σολωμός,σκουμπρί,τόνος,ρέγγα,σαρδέλα κλπ.

Τρώτε σαρδέλες για να θωρακίσετε πολλαπλά την υγεία σας!


Παράλληλη πρόσληψη βιταμίνης Ε δρα συνεργιστικά με τα ωμέγα -3 λιπαρά αλλά και τα προστατεύει από το φαινόμενο της οξείδωσης στο οποίο αυτά είναι επιρρεπή.

3. Τροφές που περιέχουν σελήνιο

Το σελήνιο είναι ένα ανόργανο ιχνοστοιχείο που συντελεί στην αύξηση των κυττάρων φονιάδων (ΝΚ) του ανοσοποιητικού συστήματος.
Επίσης θεωρείται σαν ένα από τα ισχυρότερα όπλα στη μάχη κατά της πρόληψης του καρκίνου.
Σελήνιο περιέχουν αρκετά θαλασσινά αλλά ή πλουσιότερη φυσική πηγή του είναι τα Brazil nuts.
Aν δεν γνωρίζετε τα Brazil nuts, ήρθε η ώρα να τα μάθετε από την καλή και να τα εντάξετε στο διαιτολόγιο σας.
Δύο μόνο Brazil nuts την ημέρα αρκούν για να σας δώσουν την απαραίτητη ημερήσια ποσότητα( δηλ περίπου 100 μικρογραμμάρια σεληνίου)

Προσοχή όμως γιατί η υπερκατανάλωση μπορεί να επιφέρει δηλητηρίαση του οργανισμού από μεγάλες συγκεντρώσεις σεληνίου.


Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι το σελήνιο βοηθά στην τήρηση των αποθεμάτων σε βιταμίνες C και E αλλά και στο υπερ-αντιοξειδωτικόγλουταθειόνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου